A gránátalmalé segít legyőzni a prosztatarákot

 Vissza a főoldalra

Dr. Allan Pantuck urológus és rákkutató

A tanulmány a Clinical Cancer Research 2006. július 1-i számában jelent meg, amely az Amerikai Rákkutatási Egyesület lapja.

 

Prosztatarák gyógyítására irányuló klinikai kísérleteket folytattak 3 éven át a Los Angeles-i egyetemen (UCLA). A kutatásban 50 olyan férfi vett részt, akiket korábban prosztatarákkal műtöttek vagy akik sugárkezelésben részesültek és ennek ellenére a rák jelenlétét jelző biomarker, a PSA (prosztata-specifikus antigén tumor jelző) a tumorok gyors növekedését jelezte. A kísérletben a betegek napi két és fél deciliter gránátalmalét kaptak, ami a tumor megkétszereződési idejét 15 hónapról 54 hónapra növelte.

 

„Ez egy hatalmas növekedés”- nyilatkozta a kutatást vezető dr. Pantuck urológus és rákkutató. „Ennek alapján egy idősebb, 65-70 éves, prosztatarákkal kezelt férfi a gránátalmalével elérheti az egészségesen várható élettartamát. Abban bízunk, hogy elkerülhetjük vagy késleltethetjük a hagyományos kezelési módok, a hormonkezelés vagy kemoterápia szükségességét ártalmas mellékhatásaikkal egyetemben.”

 

A gránátalma antioxidánsokat, polifenolokat, izoflavonokat és ellagsavat tartalmaz. Az ellagsavról tudjuk, hogy főszerepet játszik a rákos sejtek pusztulásának kiváltásában és a a szervezetünkbe bekerülő vagy képződő rákkeltő anyagokhoz kapcsolódva meggátolja tumorok keletkezését.  A gránátalmalé koncentrátuma kapszulázva került forgalomba először az USA-ban, amjd Nyugat-Európában, egy kapszula két és fél dl gránátalmaléből készül. Amerikában jelenleg ez a harmadik legkeresettebb étrendkiegészítő.