Szeretné élvezni a karcsúság kedvező egészségi hatásait?
Ha végképp nem megy a lefogyás ... Csökkentsük az elhízás káros következményeit gránátalmával, rezveratrollal
A zsíros étkezés eredményeként keletkező túlsúlyos egyének többnyire mozgáshiányban is szenvednek. Ezek együtt fokozzák a szív- és az érrendszer krónikus megbetegedéseit: magas kolesztein szintet, érszűkületet, májbetegséget és szívinfarktust eredményezhetnek. Mostanáig a megoldás kulcsa a testsúlycsökkentés volt - fogyókúrával, több-kevesebb éhezéssel.
„McDonalds diéta” rezveratrollal Az amerikai Harvard Egyetem kutatói elhízott egereken végeztek újszerű egészségjavító kíserleteket. Az egereket magas kalóriatartalmú étrenddel (az egyik kutató szavaival McDonalds diéta) táplálták, amihez vörösbor, azaz szőlőhéjkivonat étrendkiegészítőt (rezveratrol tartalom) adtak. A kísérletben az elhízott egerek a normál alkatú egerekkel nemcsak megközelítően azonos egészségi állapotban voltak, hanem ráadásul ugyanolyan mozgékonynak és aktívnak is mutatkoztak a tesztekben, mint vékony társaik. Teljesen normális minőségű életet éltek, amely váratlan volt ilyen túlsúlyos állatoktól.
A kutatók megállapították, hogy a rezveratrol jelentős mértékű adagolása csökkenti az elhízott egerek között a cukorbetegek arányát, a májproblémákat és más, a zsíros étrendből következő betegségek előfordulását. Az elhízás okozta halálozás 31 százalékkal csökkent a kövér egerek azon csoportjánál, amelyik kapott a készítményből, valamint ezek az egerek tovább éltek a vártnál.
A Nature tudományos magazin közelmúltban publikált tanulmánya szerint a magas rezveratrol-adagok fogyasztása mellett az emlősök anélkül érhetik el a kalóriacsökkentés kedvező hatásait, hogy valójában étrendet változtatnának vagy éhezniük kellene.
A gránátalma segít A túlzott mennyiségú rezveratrol fogyasztása helyett a kutatások javasolják kevesebb rezveratrolnak gránátalma kivonattal (ellagsav hatóanyaggal) való kombinációját, mivel nagymértékben fokozzák egymás hatását. A gránátalma fogyasztása már önmagában is 20 százalékkal csökkentette a páciensek vérében az LDL (káros koleszterin), illetve növelte a HDL (hasznos koleszterin) mennyiségét. Másrészt a gránátalma-kivonat a kutatásban résztvevő betegeknél átlagosan 35%-kal csökkentette az artériák meszesedettségének mértékét, így a szívinfarktus valószínűségét. A gránátalma kivonat rezveratrollal széles védelmet képes nyújtani a szív-és érrendszeri betegségek ellen.
Forrás: A vörösbor-kivonat a karcsúság kedvező egészségi hatásaival ajándékoz megLA Times, 2OO6. november |